LOGO
Projekt stworzenia nowej komunikacji wizualnej dla gabinetu fizjoterapeutycznego rozpocząłem od opracowania logo. Nowoczesny znak graficzny składa się z 3 klasycznych elementów:
- SYMBOL: uproszczone graficzne przedstawienie kręgosłupa człowieka, jako charakterystyczny znak kojarzący się z zawodem fizjoterapeuty
- LOGOTYP: widoczna nazwa profesji umieszczona na barwnej apli w ciemnym kolorze, która w pierwszej kolejności zwraca uwagę odbiorcy oraz jest czytelna i widoczna nawet w przypadku zastosowania logo w małym rozmiarze
- SLOGAN: uzupełnienie informacji zawartej powyżej o dane personalne fizjoterapeuty oraz jego tytuł zawodowowy, jako element budowania zaufania do marki.
BARWY
Dbając o rozpoznawalność nowej marki na rynku stanąłem przed wyzwaniem dobrania kolorów odpowiadających jednocześnie: na potrzebę wyróżnienia się spośród konkurencji oraz zachowania tożsamości gabinetu medycznego i profesjonalizmu świadczonych usług. Aby uzyskać zamierzony efekt postanowiłem zestawić ze sobą dwa kolory:
- MIĘTOWY – kolor charakterystyczny oraz dobrze rozpoznawalny w branży medycznej. Postanowiliśmy wykorzystać istniejące skojarzenia odbiorców aby podświadomie połączyć treść prezentowanego znaku z usługą medyczną jaką jest zabieg fizjoterapetyczny
- POMARAŃCZOWY – kolor ciepły, jaskrawy i odważny, przykuwający uwagę odbiorcy. Został użyty w logo jedynie w drobnych elementach, aby nie zdominować całego znaku. Stanowi kontrast dla chłodnego koloru miętowego, wprowadzając dodatkowy akcent dla całej komunikacji wizualnej.
DRUKI AKCYDENSOWE
W ramach dalszych prac nad tworzeniem marki przygotowałem szereg wydruków akcydensowych: wizytówki, bloczki notatkowe, ulotki i wlepki. W ten sposób stworzyłem spójne materiały reklamowe, służące do bezpośredniej komunikacji Gabinetu z pacjentami.
DRUKI WIELKOFORMATOWE
Działania promocyjne Gabinetu zostały także zaplanowane w przestrzeni wewnętrznej oraz miejskiej z wykorzystaniem druków wielkoformatowych. Oznakowanie wewnątrz pomieszczeń wykonane zostało w formie tabliczek wykonanych ze spienionego PVC, natomiast do użytku zewnętrznego wykorzystałem sprawdzone i stosunkowo tanie rozwiązania bannerowe.
Stworzenie spójnej komunikacji wizualnej dla nowopowstającego gabinetu fizjoterapii pozwoliło szybko dotrzeć do klientów oraz w sposób zdecydowany zaznaczyć swoją obecność. Marka rozwija się obecnie na rynku lokalnym poszerzając zakres świadczonych usług.